Ana Sayfa Haber Dört yeni ODTÜ’lü Üniversite İnovasyon Elçisi unvanı aldı

Dört yeni ODTÜ’lü Üniversite İnovasyon Elçisi unvanı aldı

ODTÜ’den dört öğrenci daha, Stanford Üniversitesi’nin Üniversite İnovasyon Elçileri (University Innovation Fellows-UIF) programına kabul edildi.

ODTÜ’den dört yeni öğrenci, Stanford Üniversitesi’nin University Innovation Fellows (UIF-Üniversite İnovasyon Elçileri) programına kabul edildi. Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü’nden Mehmet Alp Demircioğlu ile Sude Özcan, Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden Irmak Ünsal ve Sosyoloji Bölümü’nden Berra Yazıcıoğlu altı haftalık çevrim içi eğitim programını tamamlayarak Üniversite İnovasyon Elçisi unvanına hak kazandı. ODTÜ Teknokent desteğiyle yürütülen eğitim programının danışmanlığını, ODTÜ Teknokent Genel Müdürü ve Rektör Danışmanı Serdar Alemdar ile ODTÜ Enformatik Enstitüsü öğretim üyesi, ODTÜ Girişimcilik Araştırma ve Uygulama Merkezi (GİMER) Müdürü ve Rektör Danışmanı Doç. Dr. Elif Sürer üstlendi.

Bu yıl, 13 farklı ülkedeki 44 yükseköğretim kurumundan toplam 164 öğrenciye Üniversite İnovasyon Elçisi unvanın verildiği programında, şimdiye kadar 3.300’den fazla öğrenciye eğitim verildi. ODTÜ’nün ilk kez 2022 yılında yer aldığı UIF programına, bu yıl Türkiye’den ODTÜ ve İTÜ olmak üzere toplam iki yükseköğretim kurumu seçildi.

UIF Programı

Üniversite İnovasyon Elçileri, öğretim üyeleri ve yöneticiler tarafından birey veya öğrenci takımı şeklinde aday gösterilerek, her yıl bir başvuru süreci aracılığıyla seçiliyor. Seçilen öğrenciler altı haftalık çevrim içi bir eğitim programına katılıyorlar. Eğitim programı, öğrencilerin kampüs ekosistemlerini analiz etmelerini sağlamanın yanı sıra inovasyon, girişimcilik, tasarım ve yaratıcılıkla ilgili değişim fırsatlarını belirlemeyi öğrenmelerini hedefliyor. Programda öğrenciler, farklı disiplinlerdeki akranlarının ihtiyaçları ile öğretim üyelerinin ve yöneticilerin bakış açılarını anlamaya yönelik çalışmalar yapıyor ve edindikleri yeni bilgilerle bakış açılarını, akranlarına yönelik yeni eğitim fırsatları tasarlamak için kullanıyorlar. Eğitimden sonra, tasarlanan projelerin uygulanmasına geçiliyor. Böylelikle öğrenciler, gerek kendi okullarında gerekse okullarının ötesinde, değişim liderleri olarak görev yapıyorlar.

Stanford Üniversitesi Hasso Plattner Tasarım Enstitüsü (d.school) tarafından yürütülen programa kabul edilen öğrenciler, akranlarının küresel zorlukları aşmaları için gerekli olan yaratıcı güveni, liderliği ve girişimci bakış açısını geliştirmelerine yardımcı olacak fırsatlar ortaya koyuyor. Programın katılımcıları, öğrenci inovasyon alanları kurmak, girişimcilik organizasyonları başlatmak, deneyimsel atölye çalışmalarını düzenlemek ve yeni dersler geliştirmek üzere öğretim üyeleri ve yöneticilerle iş birliği yapmak gibi çeşitli faaliyetlerde bulunuyor.

Üniversite İnovasyon Elçileri, eğitimlerini tamamladıktan yaklaşık iki ay sonra projeleriyle ilgili gelişmeleri program yöneticileriyle paylaşıyorlar. Projeleri kapsamında kampüste bir etki yarattıklarını veya yaratmaya başladıklarını gösterebilen Üniversite İnovasyon Elçileri, her yıl Mart ayında Stanford Üniversitesi tarafından düzenlenen ve deneyime dayalı beş günlük bir buluşmaya davet ediliyorlar. Bu dönemin buluşması Nisan 2025’te Hollanda’da gerçekleştirilecek.

Önceki İçerikODTÜ’ye 2024 Yılı YÖK Üstün Başarı Ödülü