Ana Sayfa Etkinlik “Öğrenen ve Öğrenmeyle Uyumlu Oyunların Tasarımı” Webinarı

“Öğrenen ve Öğrenmeyle Uyumlu Oyunların Tasarımı” Webinarı

26 Mayıs 2020, Salı günü, saat 21.30’da, Prof. Eric Klopfer’in konuşmacı olarak katılacağı, “Öğrenen ve Öğrenmeyle Uyumlu Oyunların Tasarımı” konulu bir webinar düzenlenecek.

ODTÜ Bilim İletişimi Grubu iş birliği; ODTÜ GİSAM Başkanı Prof. Dr. Kürşat Çağıltay ve MIT Eğitim Arcade/Yıldız Teknik Üniversitesi’nden araştırmacı Dr. Çiğdem Uz Bilgin organizasyonu ile; 26 Mayıs 2020, Salı günü, saat 21.30’da (ABD saati ile 14.30), MIT Karşılaştırmalı Medya Çalışmaları Bölüm Başkanı ve Scheller Öğretmen Eğitimi Programı ve Eğitim Arcade Yöneticisi Prof. Eric Klopfer’in konuşmacı olarak katılacağı, “Öğrenen ve Öğrenmeyle Uyumlu Oyunların Tasarımı” konulu bir webinar düzenlenecek.

Webinar, https://www.youtube.com/user/middleastechuniv adresinden İngilizce, https://www.youtube.com/user/middleastechuniv adresinden ise Türkçe olarak yayımlanacak.

 

Webinar hakkında

MIT Eğitim Arcade’de, uzun yıllar boyunca oyuncuların yaşamlarıyla derin bağlantıları olan, okulda ve evde hayatlarının bir parçası olabilecek, meraklarını ve kararlılıklarını artırabilecek, hatta hayallerine sızabilecek öğrenme amaçlı oyunları tasarlanmaktadır.

Bu oyunlar; yaşamlarına, tutkularına ve içine yerleştirildikleri tüm sistemlere yansıma yapacak şekilde tasarlanmıştır. Bu oyunları tasarlarken, uygularken ve araştırırken edinilen deneyime dayanarak, okul içi ve dışında öğrenim için hazırlanan “Rezonans Oyunları”nı tasarlamaya yönelik için bir dizi ilke oluşturulmuştur.

Bu konuşmada, oyunların olumlu ve etkili eğitim deneyimleri yaratmak için son derece ümit verici bir ortam olduğuna ve tasarım tabanlı araştırmalardan elde edilen kanıtlara dayanarak Rezonans Oyunları tasarlamanın ilkeleri, ana hatlarıyla tartışılacaktır.

 

Prof. Eric Klopfer hakkında

Eric Klopfer’in araştırmaları, K-12 öğrencileri ve öğretmenlerinin konuları derinlemesine anlamalarına yönelik bilgisayar oyunlarının ve simülasyonlarının geliştirilmesi ve kullanımına odaklanmaktadır.

Üzerinde çalıştığı oyunlar, yeni ve yaygın teknolojilerin mobil ve web tarafından sunulan oyun platformlarından sanal ve artırılmış gerçekliğe kadar, öğrenme zorluklarına çözüm bulma yollarını araştırmaktadır.

“Adventures in Modeling”, “The More We Know”, “Resonant Games,” kitaplarının ortak yazarı ve “Artırılmış Öğrenme”nin yazarıdır. Laboratuvarı; çeşitli mobil biyoloji oyunları, kitlesel çok oyunculu oyun ve The Radix Endeavor’un yanı sıra karmaşık sistemleri modellemek için StarLogo Nova ve artırılmış gerçeklik oluşturmak için Taleblazer gibi platformlar içeren yazılımlar üretmiştir. Prof. Klopfer; aynı zamanda kar amacı gütmeyen Öğrenme Oyunları Ağı’nın kurucu ortağı ve eski Başkanıdır (www.learninggamesnetwork.org).

Önceki İçerikODTÜ Takımına 23. Uluslararası İş Etiği Vaka Yarışması’ndan Üç Ödül
Sonraki İçerikODTÜ İVMER, CERN openlab Araştırma Ekibinde