Ana Sayfa Yayın Biyojeokimya çalışmaları ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü’nde yürütülen çokdisiplinli makale Nature Geoscience dergisinde...

Biyojeokimya çalışmaları ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü’nde yürütülen çokdisiplinli makale Nature Geoscience dergisinde yayımlandı

ODTÜ'den Doç. Dr. Mustafa Yücel'in yazarları arasında bulunduğu "Effect of Tectonic Processes on Biosphere–Geosphere Feedbacks across a Convergent Margin" başlıklı makale "Nature Geoscience" dergisinde yayımlandı.

ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Yücel’in yazarları arasında bulunduğu “Effect of Tectonic Processes on Biosphere–Geosphere Feedbacks across a Convergent Margin” başlıklı makale yüksek etki faktörlü ve alanında en önde gelen dergilerden olan “Nature Geoscience” dergisinde yayımlandı. Çalışmanın tüm hidrotermal su jeokimyasal analizleri ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü Deniz Ekosistem ve İklim Araştırmaları Merkezi (DEKOSIM) laboratuvarlarında gerçekleştirilip, veri yorumlama ve entegrasyonu ODTÜ DBE tarafından yapıldı.

Makale, kıta çarpışmaları ve volkanik patlamalar gibi yer hareketleri sırasında ortaya çıkan kimyasalların geniş bir mikrobiyal ekosistemi beslediğini ortaya koyuyor. Makalenin ortaya koyduğu araştırma sonuçlarına göre, kemolitoototroflar (kimyasal bileşikleri enerji, inorganik maddeleri elektron kaynağı olarak kullanan organizmalar), kendilerine özgü beslenme düzenleri sayesinde, yüksek miktarda karbon biriktirmeleri sonucu güneş ışığına gerek duymadan enerji üretebiliyorlar. Çalışma, bu bağlamda, derin tektonik plaka hareketleri sırasında daha önce varlığı bilinmeyen biyolojik etkileşimlerin ortaya çıkarılması için önemli bir adım oluşturuyor.

Makaleye https://www.nature.com/articles/s41561-021-00725-0 bağlantısından erişilebilir.

Önceki İçerikProf. Dr. Mayda Gürsel ile VLP temelli yerli COVID-19 aşısı hakkında söyleşi